معرفی گروه مهندسی معماری


گروه معماري موسسه آموزش عالي بينالود مشهد در سال 1390 تشکیل گردید. اين گروه هم اكنون با داشتن سه نفر عضو هيات علمي ثابت و بهره گيري از توان علمي بيش از پنجاه نفر از اساتيد مجرب به آموزش دانشجويان معماری اهتمام ورزيده است. هم اكنون بيش از 400 نفر دانشجو در مقاطع مختلف كارداني، كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي پيوسته (معماري و معماری داخلي) و کارشناسی ارشد (مهندسی معماری و مهندسی معماری منظر) در اين گروه مشغول به تحصيل مي باشند. مديريت گروه معماری در حال حاضر بر عهده آقاي مهندس اميد جهان تيغ مي باشد.

 

مقاطع رشته معماری در مؤسسه آموزش عالی بینالود

 

 

 

 

 

 

کارشناسی پیوسته مهندسی معماری

 

 

 

 

 

 

کارشناسی پیوسته معماری داخلی

 

 

 

 

 

 

کارشناسی ارشد مهندسی معماری

 

 

 

 

 

 

کارشناسی ارشد مهندسی معماری منظر

رویکرد رشته مهندسی معماری در موسسه آموزش عالی بینالود :

معماری در بینالود ، بیشتر از یادگیری یک حرفه یا خدمت اجتماعی است . آموزش نوین تجربه گرا و تعاملی بینالود دوسویه دارد ؛ ما و شما . این یعنی  نیازمند بهترین ها هستیم . مشتاقیم که شما دانشجوی  پرتلاش و ماجراجو را  همراه خود داشته باشیم.

برخی از دانشجویان معماری تجربه خود را با شما در زیر با شما به اشتراک گذاشته اند :

Ali:
برای من ارشد معماری بینالود جذاب بود چون سراغ مباحثی می‌رود که هر جایی مطرح نمی‌شود، مثل پدیدارشناسی و هستی‌شناسی شیء‌محور. فضای آموزشی هم به جای نگاه از بالا، کاملا تعاملی است. می‌شود راحت حرف زد، پرسش کرد و در گفت‌وگوی دوطرفه هم یاد داد و هم یاد گرفت.
از همه مهم‌تر، ساختار استودیوها باز و استقبال‌گر است. می‌توانی با هر استادی که بخواهی کرکسیون داشته باشی یا در کلاساش شرکت کنی و نه تنها کسی معترض نمی‌شود، بلکه تشویق هم می‌کنند. این آزادی عمل باعث شد سریع‌تر رشد کنم و دید عمیق‌تری به طراحی پیدا کنم. اگر دنبال جایی هستی که هم افق نظری‌ات را گسترش بدهد و هم رابطه استاد و دانشجو در آن انسانی و برابر باشد، بینالود را پیشنهاد می‌کنم.

M.b. Taghipour
رشته معماری دانشگاه بینالود  ،محیطی است که در آن خلاقیت نه تنها تشویق ، بلکه به عنوان جوهره ی یادگیری شناخته می شود.
جایی که دانشجو می آموزد چگونه از دل 
مفاهیم نظری  ، فضاهایی زنده و الهام بخش بیافریند.
اساتید این دانشگاه تلاش میکنند جهان بینی و درک فلسفی دانشجویان را نسبت به فضا و معنا گسترش دهند.در این مسیر نگاه من به معماری از سطح فرم و زیبایی شناسی فراتر رفت و به درکی عمیق تر از ارتباط انسان ،فضا و حس تبدیل شد.
به نظر من معماری بینالود بستری است برای پرورش اندیشه و خلق ؛ جایی که هر طرح و فضا ، روایتگر ذهن و تخیل طراح است.